Problemele tiroidei

Multe femei in ziua de azi au probleme endocrine, iar multe dintre ele nici macar nu stiu ca le au. Desi sunt multe simptome care dau de gol dereglarile hormonale, acestea nu sunt insotite de durere si pot fi ignorate cu usurinta.

Problemele tiroidei

Glanda tiroida

Mai jos aveti o lista de simptome ce pot aparea in cazul problemelor tiroidiene:

  • Hipotiroidism (glanda tiroida produce prea putini hormoni)
    • Cresterea in greutate (fara sa fie modificata alimentatia sau exercitiile fizice)
    • Ciclu menstrual neregulat
    • Caderea excesiva a parului
    • Piele aspra si uscata
    • Dificultati de concetrare
    • Colesterol ridicat (desi nu aveti o alimentatie care sa sustina aceasta crestere)
    • Constipatie
    • Intoleranta la frig
    • Infertilitate sau avort spontan
    • Oboseala constanta
  • Hipertiroidism (glanda tiroida produce prea multi hormoni)
    • Scaderea in greutate (fara sa fie modificata alimentatia sau exercitiile fizice)
    • Accelerarea batailor inimii
    • Insomnie
    • Nervozitate
    • Tranzit intestinal accelerat
    • Menstruatii rare
Daca observati ca aveti cel putin 3 simptome va recomand sa mergeti neaparat la medicul endocrin pentru un control.
Eu sufar de hipotiroidism si am aflat din greseala  ca am probleme endocrine datorita unui doctor ginecolog. Desi am luat destul de mult in greutate in ultimii ani, am considerat ca excesul ponderal se datoreaza stilului de viata sedentar pe care l-am avut in ultima perioada.
Ma bucur tare mult ca domnul doctor m-a trimis la un endocrin pentru ca asa am aflat ce efecte negative ar fi putut avea aceasta boala in cazul un sarcini, daca nu ar fi fost tratata si depistata.
Intrucat am devenit foarte interesata de acest subiect si am inceput sa “sap” dupa mai multe informatii, o sa continui sa impartasesc cu voi cele aflate 🙂
Pana atunci, sa fiti sanatosi!

 

 

 

Lasa un mesaj

