Cât ești gravidă ți se pare că alăptatul este cel mai ușor și natural lucru pe care îl poți face. La toate cursurile, în toate cărțile ți se explică cum bebelușii știu să sugă din instinct... îți mai explică și cum trebuie să îl pui la sân, poziții de alăptat, cum să treci peste posibile probleme, dar până nu ajungi să ai bebelușul în brațe nu știi ce te așteaptă.

Alăptarea – ce a funcționat în cazul nostru

Cât ești gravidă ți se pare că alăptatul este cel mai ușor și natural lucru pe care îl poți face. La toate cursurile, în toate cărțile ți se explică cum bebelușii știu să sugă din instinct... îți mai explică și cum trebuie să îl pui la sân, poziții de alăptat, cum să treci peste posibile probleme, dar până nu ajungi să ai bebelușul în brațe nu știi ce te așteaptă.Cât ești gravidă ți se pare că alăptatul este cel mai ușor și natural lucru pe care îl poți face. La toate cursurile, în toate cărțile ți se explică cum bebelușii știu să sugă din instinct… îți mai explică și cum trebuie să îl pui la sân, poziții de alăptat, cum să treci peste posibile probleme, dar până nu ajungi să ai bebelușul în brațe nu știi ce te așteaptă.
Așa am fost și eu. Ultima mea grijă era că fata mea nu va suge.

Am născut la un spital privat unde au mare grijă ca atât mama, cât și copilul să se odihnească și să se recupereze ușor.

Dar acest lucru se face în defavoarea alăptării pentru că bebelușii primesc lapte praf pe toată perioada spitalizării.

Datorită biberonului copilul meu nu a știut să sugă până la vârsta de o săptămână. În spital am reușit să o atașez la sân de doar 2 ori: o dată cu ajutorul consilierului în alăptare pe care îl aveau în spital (dar care nu avea foarte mult timp de petrecut doar cu o mămică)  și o dată singură.

Dar vă spun drept că eram foarte stresată din cauza asta pentru că îmi era frică să nu îmi pierd laptele. De fiecare dată când îmi aduceau copilul mă chinuiam să o prind la sân, mai ceream și ajutorul asistentelor dar ele după ce mă chinuiau bine îmi spuneau ba că nu am sfârcuri, ba sunt sânii prea mari, ba am nevoie de mameloane de silicon … și fata mea își pierdea repede răbdarea așa că ajungeam să îi dau eu lapte praf cu biberonul.

Înainte de a pleca acasă mi-am trimis soțul să îmi cumpere și mameloane de silicon și pompă de sân ca să îmi pot stimula sânii.

Mameloanele au fost cea mai proastă investiție, fata mea stătea cu ele în guriță și nu simțea nevoia să închidă gurița. Oricum am înțeles că este bine că nu le-a acceptat pentru că atunci când le folosești sânul nu este stimulat.

Pompa ne-a fost de mare ajutor. Înițial am luat una manuală pentru că îmi era frică de cea automată (câte filmulețe îți pot trece prin cap despre cum se prinde pompa automată de sân și rupe tot ;)) ). Am folosit-o până la o săptămână zi și noapte. Mă mulgeam ca să am ce să îi dau copilei să mănânce … și copila mea mânca bine (a început cu 90 ml și în câteva zile a ajuns la 150-200 ml). A fost o perioadă foarte obositoare și mă bucur că s-a încheiat.

La o săptămână a venit să ne vadă o altă consilieră în alăptare, o mămică tinerică ce face parte din asociația Alăptează!. Ne-a adus un tubușor (sns) cu ajutorul căruia am reușit să convingem fata să prindă de sân.

Uitați aici un filmuleț despre cum se folosește. Noi am pus capâtul acela de plastic direct în recipientul cu lapte muls așa că fata trăgea singură când sugea.

Am folosit sns-ul de vreo 2-3 ori, apoi am învățat amândouă cum trebuie să facem lucrurile să meargă.

Pentru că în prima zi a prins mai mult la un sân, am început să am dureri așa că am folosit comprese de la Multi-Mam și lanolina tot de la Multi-Mam. Le-am preferat pe acestea pentru că nu trebuie spălat sfârcul după folosire. Sunt destul de scumpe produsele Multi-Mam, dar puteți folosi și ceva mai ieftin cum este crema Cicatrizin de la Tis. Conține printre altele și lanolină.

Pe site-ul asociației Alăptează! găsiți multe informații folositoare și remedii pentru diferitele probleme ce pot apărea în alăptare.

De asemenea aici găsiți un articol interesant despre cum să readuci un copil hrănit cu biberonul la sân.

Voi ce probleme ați întâmpinat?

P.S. După ce am născut am aflat că multe cunoștințe au avut probleme la capitolul acesta așa că nu vă îngrijorați, cereți ajutor și înarmați-vă cu răbdare!

Lasa un mesaj

